phone

Ring 0735563533

Öka din försäljning med våra kontaktlösa betalningslösningar – Kontakta oss idag! 🚀 Kontakta oss nu

Ansökan till Elavon

Application to Elavon illustration

Elavon hanterar betalningar som görs i dina betalterminaler. Var 1-2 dag skickar Elavon pengar till ditt företags bankkonto. För att bli godkänd som kund hos Elavon behöver de vissa dokument. Registreringen brukar ta ca 14 dagar.

Payment terminal tap illustration
Kunder betalar i betalterminal
Arrow right
Elavon logo
Elavon hanterar betalning från Mastercard, Visa etc
Arrow right
Bank illustration
Pengarna sätts in på ditt företags bankkonto varje bankdag efter att transaktionsavgiften dragits av.

Steg 1

Vi behöver:

Uppgifter för hur kortterminalen kommer användas

  • Namn på försäljningsstället:
    Ange namnet på platsen där terminalerna kommer att användas.
  • Plats:
    Ange var betalterminalerna är placerade. Om platsen ändras kan du skriva t.ex.: ”ambulerande försäljningsautomater”.
  • Beskrivning av verksamheten:
    Beskriv vad du kommer att debitera för med hjälp av kortterminalerna. För varuautomater kan ett typiskt svar vara: ”Betalning av varor i varuautomater.”

Företagsinformation

  • Årlig omsättning:
    Ange antingen den totala intäkten ditt företag tjänade förra året eller en uppskattning av vad du förväntar dig att tjäna i år.
  • Omsättning med kreditkort:
    Den uppskattade totala årliga intäkten du planerar att generera via kortterminalerna.
  • Genomsnittligt transaktionsvärde:
    Ange det genomsnittliga priset för en enskild produkt du säljer.

Steg 2

Bankkonto för att ta emot dina pengar

Paylandos rekommendation är att ni skapar ett nytt konto hos den bank ni normalt använder för ert företag. Namnge kontot något i stil med Elavon och sen ert företagsnamn, exempelvis "Elavon Paylando AB".

Vi behöver en skärmdump av alla kontouppgifter. (Kolla hur du tar skärmdumpar)

Skärmdumpen måste innehålla:

  • Webbadressen i internetbanken
  • Clearingnummer
  • Kontonummer
  • IBAN, BIC
  • Företagsnamn (som matchar kontonummer, IBAN och BIC)

Ta flera skärmdumpar om det är enda sättet att få med all information. Det måste vara tydligt att bankkontot tillhör ditt företag.

Document illustration

ELLER Du kan beställa ett kontoutdrag från din bank

För Swedbank, hitta hur du beställer kontoutdrag

Steg 3

Registreringsbevis från Bolagsverket

Registreringsbevis får ni via Bolagsverkets webbplats bolagsverket.se. Registreringsbevis på svenska är tillräckligt.
1Tryck på "Mina företag och föreningar"
Tryck på "Mina företag och föreningar"
2Klicka på "Till inloggning"
Klicka på "Till inloggning"
3Logga in med Bank ID eller en liknande metod
4Efter inloggning, klicka på ditt företagsnamn. En skärm som denna kommer att visas.
Efter inloggning, klicka på ditt företagsnamn. En skärm som denna kommer att visas.
5Klicka nu på "Företagets uppgifter"
Klicka nu på "Företagets uppgifter"
6Välj "Företagets dokument och bevis"
Välj "Företagets dokument och bevis"
7Klicka på "Registreringsbevis (Skatteverket)"
Klicka på "Registreringsbevis (Skatteverket)"
8En pdf bör laddas ner. Dokumentet kommer att se ut ungefär så här:
En pdf bör laddas ner. Dokumentet kommer att se ut ungefär så här:
9I dokumentet letar vi efter "Firmateckning". Firmateckning betyder vem som har rätt att ingå avtal för företaget.

I exemplet nedan räcker det med en signatur från en firmatecknare. Kontrollera hur det ser ut för ert företag och se till att ni får fram signaturer och ID-handlingar från tillräckligt många firmatecknare.

Step 9 illustration

För varje firmatecknare behöver vi:

  • Personnummer
  • Fullständigt namn
  • Fullständig adress
  • Telefonnummer
  • E-postadress
  • ID-handling

Godkända id-handlingar är sådana som fungerar hos en bank:

  • Körkort (båda sidor)
  • Nationellt id-kort (båda sidor)
    (Det som gäller för resor inom EU. Inte det som utges från Skatteverket)
  • Pass (uppslaget med foto)